is leeg!
1. Algemeen
De algemene voorwaarden zijn opgesteld in overeenstemming met de consumentenbeschermingsvoorschriften, op basis van de aanbevelingen van de Kamer van Koophandel van Slovenië en de internationale gedragscodes voor online en elektronisch zakendoen.
De webwinkel www.futunatura.nl wordt beheerd door Be Healthy Group d.o.o., Poslovna cona A10, 4208 Šenčur, Slovenië, btw-nummer: SI71012966 (btw-plichtig), ondernemingsnummer: 7053029000 (hierna te noemen de 'Verkoper'), die haar producten aanbiedt, welke door klanten kunnen worden gekocht. Het bedrijf is op 12 april 2016 ingeschreven in het handelsregister van Kranj onder nummer SRG: 2016-15840.
2. Toegankelijkheid van informatie
De Verkoper verbindt zich ertoe dat de gebruiker altijd toegang heeft tot:
- gegevens over de identiteit van de Verkoper (met name de handelsnaam en zetel van het bedrijf, alsmede het registratienummer en het register waarin het bedrijf is ingeschreven).
- contactgegevens die de gebruiker in staat stellen om snel en effectief met de Verkoper te communiceren (e-mailadres, telefoonnummer enz.).
- informatie over essentiële kenmerken van de producten of diensten die in de webwinkel worden aangeboden, inclusief aftersalesdiensten en garanties.
- informatie over de beschikbaarheid van producten of diensten uit het aanbod van de webwinkel.
- de wijze en voorwaarden van levering van producten of uitvoering van diensten, in het bijzonder de plaats en termijn van levering.
- informatie over de betaalmethoden.
- gegevens over de geldigheidsduur van het aanbod in de webwinkel.
- informatie over de termijn waarbinnen de overeenkomst nog kan worden herroepen en de voorwaarden voor herroeping.
- informatie over de mogelijkheid tot retourneren van producten en, indien van toepassing, de kosten die de gebruiker hiervoor moet dragen.
- informatie over de klachtenprocedure en de contactgegevens van de contactpersoon van de Verkoper voor klantencontact.
3. Aanbod van producten, levertijd en afhaling
Het aanbod van producten in de webwinkel verandert en wordt vaak en snel bijgewerkt vanwege de aard van de online bedrijfsvoering.
De levertijd voor producten die op voorraad zijn, bedraagt 3 werkdagen voor afleveradressen in Nederland, tenzij GLS of DPD op het betreffende afleveradres later levert (zie punt 11). Voor overige producten geldt voor afleveradressen in Slovenië de levertijd die bij het product in de webwinkel is vermeld. Elk product uit de webwinkel is binnen een redelijke termijn beschikbaar.
De gebruiker kan bij het plaatsen van de bestelling één van de volgende manieren van afhalen van de producten kiezen:
- persoonlijk afhalen op het bedrijfskantoor, in dit geval worden geen verzendkosten in rekening gebracht;
- verzending tegen rembours, in dit geval zijn de verzendkosten wel voor rekening van de gebruiker.
4. Betalingsmethoden
Bestelde producten kunt u op verschillende manieren betalen (u kiest dit bij het invoeren van de bestelgegevens):
* Betaling met iDEAL
* Betaling met creditcard
* Betaling via PayPal
De koper betaalt voor de goederen de prijzen die gelden op de dag dat de bestelling is geplaatst.
5. Prijzen
De online vermelde prijs geldt voor alle gebruikers van de webwinkel. Op de online prijs kunnen toeslagen van toepassing zijn, afhankelijk van de gekozen betaalmethode (zie punt 4).
Alle prijzen in de webwinkel zijn weergegeven in euro’s en zijn inclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Alle prijzen in de webwinkel zijn productprijzen en bevatten geen verzendkosten (zie punten 3 en 10).
KORTINGEN – Kortingen worden niet opgeteld, tenzij dit expliciet is aangegeven in de actie.
6. Aankoopprocedure
Productselectie
Voor het kopen in onze webwinkel is registratie niet verplicht. Op de website staan bij de producten knoppen met de tekst 'Toevoegen aan winkelwagen'. Door op deze knop te klikken, voegt u het product toe aan uw winkelwagen.
Verwijderen van producten
Als de koper een bepaald product uit de winkelwagen wil verwijderen, moet hij klikken op de link met het »prullenbak« icoontje, dat zich rechts naast het product bevindt.
Plaatsen van de bestelling
De koper voltooit zijn bestelling door rechtsboven op de knop 'Naar de kassa' te klikken en in het formulier op de website alle gevraagde gegevens in te vullen (naam, achternaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres). De koper bevestigt de bestelling door op de knop 'Bestelling bevestigen' te klikken. Wanneer de bestelling succesvol is verzonden, ontvangt de koper een bevestigingsmail.
De consument bevestigt tijdens het bestelproces bij het aangaan van de overeenkomst op afstand met behulp van elektronische middelen uitdrukkelijk dat hij akkoord gaat met de betaling bij het plaatsen van de bestelling. De functie die de bestelling verzendt, is aangeduid met de tekst 'Bestelling bevestigen', waarmee de koper wordt geïnformeerd dat het plaatsen van de bestelling een betalingsverplichting naar het bedrijf met zich meebrengt.
7. Koopovereenkomst
De Verkoper verstrekt aan de gebruiker die een product uit de webwinkel koopt, een factuur in schriftelijke elektronische vorm, met een gespecificeerde kostenopgave en een toelichting op het herroepingsrecht met betrekking tot de retour van het gekochte product, indien dit nodig en mogelijk is. De koopovereenkomst in de vorm van de aankooporder wordt in elektronische vorm opgeslagen op de server van de Beheerder en is te allen tijde toegankelijk voor de gebruiker (koper) in zijn gebruikersprofiel. De koopovereenkomst wordt afgesloten in de Nederlandse taal.
De koopovereenkomst tussen de Verkoper en de gebruiker (koper) komt tot stand op het moment dat de Verkoper de bestelling bevestigt. Vanaf dat moment zijn alle prijzen en overige aankoopvoorwaarden vast en gelden deze zowel voor de Verkoper als voor de gebruiker (koper).
8. Recht van ontbinding van de koop, retourneren van producten, klachten en verborgen gebreken
De consument heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product het bedrijf te informeren dat hij de overeenkomst wil ontbinden, zonder dat hij hiervoor een reden hoeft op te geven. De consument draagt alleen de kosten van het retourneren van het product. De termijn voor ontbinding begint te lopen op de dag dat de consument het product ontvangt. De ontbinding wordt als tijdig beschouwd indien deze binnen deze termijn wordt verzonden.
In geval van ontbinding van de overeenkomst restitueert het bedrijf onmiddellijk, doch uiterlijk binnen 10 dagen na ontvangst van de kennisgeving (de kennisgeving kan in fysieke vorm zijn – per post of als bericht naar ons e-mailadres: [email protected]) over de ontbinding van de overeenkomst, alle ontvangen betalingen.
Het bedrijf betaalt de consument terug met hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk heeft verzocht een ander betaalmiddel te gebruiken en de consument daardoor geen extra kosten draagt.
De consument kan geen vergoeding eisen voor extra kosten die zijn ontstaan doordat hij uitdrukkelijk heeft gekozen voor een andere verzendmethode dan de voordeligste standaardverzending die het bedrijf aanbiedt.
Bij koopovereenkomsten kan het bedrijf de terugbetaling van ontvangen betalingen uitstellen tot het moment waarop het geretourneerde product is ontvangen, of totdat de consument bewijs levert dat het product is teruggestuurd, tenzij het bedrijf aanbiedt het geretourneerde product zelf te komen ophalen.
Als de consument het product al heeft ontvangen en de overeenkomst ontbindt, moet hij dit onmiddellijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de kennisgeving retourneren of overhandigen aan het bedrijf of aan een door het bedrijf gemachtigde persoon voor ontvangst van de goederen. De retourzending wordt als tijdig beschouwd indien de consument het product vóór het verstrijken van de 14 dagen termijn voor retourneren heeft verzonden.
De consument draagt alleen de kosten voor het retourneren van het product in verband met de ontbinding van de overeenkomst.
De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product wanneer deze waardevermindering het gevolg is van handelingen die niet noodzakelijk zijn om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen.
De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product indien de onderneming hem niet heeft geïnformeerd over het recht om de overeenkomst op afstand te herroepen, overeenkomstig de Wet op de consumentenbescherming.
Indien in de productbeschrijving staat vermeld dat het vanwege de aard van het product niet kan worden geretourneerd, heeft de consument geen recht op retour.
De consument heeft geen recht om de overeenkomst tot levering van verzegelde goederen, die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, te herroepen indien de verzegeling na levering is verbroken door de consument.
Indien het bestaan van een gebrek aan het product of een onvolkomenheid in de uitgevoerde dienst niet wordt betwist, moet het bedrijf het verzoek van de consument zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen de termijn acht dagen inwilligen. Het bedrijf moet de consument uiterlijk binnen acht dagen schriftelijk antwoorden op het verzoek, indien het bestaan van een gebrek aan het product of een onvolkomenheid in de uitgevoerde dienst wordt betwist.
Het retourformulier vindt u via deze link: Herroeping van de overeenkomst >>
De geschiktheid van de goederen voor normaal gebruik wordt beoordeeld aan de hand van soortgelijke goederen van hetzelfde type en met inachtneming van eventuele verklaringen van de verkoper over de kenmerken van het product, die door de verkoper of fabrikant zijn gedaan, met name door middel van reclame, productpresentatie of vermeldingen op het product zelf.
De consument kan zijn rechten wegens een materieel gebrek uitoefenen indien hij de verkoper binnen twee maanden vanaf de dag waarop het gebrek werd ontdekt, hiervan op de hoogte stelt.
De consument moet in de melding van het gebrek het gebrek nauwkeurig beschrijven en de verkoper in staat stellen het product te inspecteren.
De verkoper is niet aansprakelijk voor materiële gebreken aan het product die zich voordoen nadat twee jaar zijn verstreken sinds de levering van het product.
Als het voorwerp van de overeenkomst tussen de verkoper en de consument een tweedehands artikel is, is de verkoper niet aansprakelijk voor materiële gebreken aan het goed die zich voordoen nadat één jaar is verstreken sinds de levering van het product.
Voor de aansprakelijkheid voor materiële gebreken zijn de bepalingen van het verbintenissenrecht van toepassing, tenzij deze wet anders bepaalt.
9. Levering
De levering van producten vindt plaats via DPD of GLS. Volgens deze prijslijst is levering alleen mogelijk op adressen binnen Nederland. De producten worden geleverd binnen 3 tot 5 werkdagen na het plaatsen van de bestelling, mits het product op voorraad is.
Verzendkosten voor pakketpost:
DPD: 3,99 €
GLS*: 3,99 €
Bij een bestelling boven 39,99 € is de verzending gratis!
*Als u kiest voor levering via koeriersdienst GLS, kunt u kiezen voor bezorging aan huis of afhaling op een locatie naar keuze.
LEVERTIJD: binnen 3 tot 5 werkdagen na het plaatsen van de bestelling. In andere gevallen stellen wij u hiervan op de hoogte.
Voor levering buiten Nederland kunt u het beste bellen naar +31 20 369 1146 en uw bestelling telefonisch plaatsen of per e-mail op: [email protected].
Levering naar het buitenland
Levering naar het buitenland is mogelijk naar EU-landen. Als u een buitenlands adres opgeeft, worden de verzendkosten volgens een ander tarief in rekening gebracht en bedragen in dat geval 25 €.
Als de aankoop niet mogelijk is, kan de koper contact opnemen met [email protected].
10. Privacybeleid
De koper gaat met de aankoop akkoord dat hij af en toe via e-mail, Viber of sms-bericht geïnformeerd wordt over nieuws van het bedrijf.
Het bedrijf bewaart de gegevens van de consument totdat deze worden ingetrokken. De koper kan de overeenkomst inzien door contact op te nemen met de aanbieder. Indien de koper via onze website een gratis e-boek bestelt, behouden wij ons het recht voor om zijn e-mailadres te bewaren voor het verzenden van e-mailnieuwsbrieven.
Als u geen promotionele berichten meer wilt ontvangen, kunt u ons een e-mail sturen op [email protected] of bellen naar telefoonnummer +31 20 369 1146. Wij zullen proberen uw verzoek zo snel mogelijk te verwerken.
Als u al uw gegevens volledig wilt laten verwijderen, kunt u dit doen door op de volgende link te klikken: https://www.futunatura.nl/index.php?route=module/isenselabs_gdpr/deletion_request
11. Gebruikersbeoordelingen en productrecensies
Beoordelingen, opmerkingen en productrecensies die door gebruikers of bezoekers worden gegeven, maken deel uit van de functionaliteit van de webwinkel en zijn bedoeld voor de gebruikersgemeenschap.
De verkoper en beheerder zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van beoordelingen, opmerkingen en productrecensies die door gebruikers of bezoekers worden geplaatst. De beheerder beoordeelt en keurt beoordelingen, opmerkingen en recensies vóór publicatie en weigert die, welke duidelijke onwaarheden bevatten, misleidend, beledigend of obsceen zijn of naar mening van de beheerder geen toegevoegde waarde bieden voor andere gebruikers of bezoekers van de webwinkel. De verkoper en beheerder zijn niet aansprakelijk voor de informatie in beoordelingen, opmerkingen en recensies en wijzen elke aansprakelijkheid die voortvloeit uit deze informatie van de hand.
Door het plaatsen van een beoordeling, opmerking of recensie gaat de gebruiker of bezoeker uitdrukkelijk akkoord met de gebruiksvoorwaarden en verleent de beheerder toestemming om (delen van) de tekst te publiceren in alle elektronische en andere media. De beheerder heeft het recht om de inhoud van de beoordeling, opmerking of recensie voor onbeperkte duur voor elk doel dat in het zakelijke belang van de beheerder is, te gebruiken, inclusief publicatie in advertenties of andere marketingcommunicatie. De auteur van de beoordeling, opmerking of recensie verklaart en garandeert tevens dat hij eigenaar is van de materiële en morele auteursrechten van de geschreven beoordelingen, opmerkingen of recensies en dat hij deze rechten kosteloos, niet-exclusief en voor onbeperkte duur overdraagt aan de beheerder.
12. Aansprakelijkheid
De verkoper doet zijn uiterste best om de actualiteit en juistheid van de gegevens die in de webwinkel worden gepubliceerd te waarborgen, maar de eigenschappen van producten, levertijden of prijzen kunnen zo snel veranderen dat de beheerder er niet in slaagt om de gegevens tijdig aan te passen. In dat geval zal de beheerder of verkoper de gebruiker (koper) informeren over de wijzigingen en hem de mogelijkheid bieden de bestelling te annuleren of te wijzigen (zie punt 5).
De verkoper is vanaf het moment dat de zending met de bestelde producten bij het postbedrijf wordt afgegeven niet aansprakelijk voor gevallen van fysieke beschadiging, vernietiging of verlies van de zending, noch voor het ontbreken van inhoud in de zending of wanneer de zending tekenen van openen vertoont. In dergelijke gevallen moet de gebruiker (koper) een reclamatieprocedure starten bij GLS of DPD. Bij beschadiging van de zending dient de koper de zending in dezelfde staat als ontvangen, zonder iets toe te voegen of te verwijderen, naar het dichtstbijzijnde DPD- of GLS-servicepunt, te brengen en een reclamatieformulier in te vullen. De verkoper zal samen met GLS of DPD zorg dragen voor een zo snel mogelijke afhandeling van de reclamatie.
13. Klachten, geschillen en rechtsgebruik
De verkoper respecteert de geldende consumentenbeschermingsregels. De verkoper heeft een effectief klachtenbehandelingssysteem opgezet en heeft een contactpersoon aangewezen waarmee de gebruiker (koper) bij problemen per e-mail contact kan opnemen.
De gebruiker (koper) kan bij problemen contact opnemen via [email protected]. Een klacht kan door de gebruiker (koper) worden ingediend via het e-mailadres [email protected]. De behandeling van de klacht verloopt vertrouwelijk.
De verkoper zal binnen vijf werkdagen bevestigen dat hij de klacht heeft ontvangen en de gebruiker (koper) informeren hoelang de behandeling zal duren, de gebruiker daarbij voortdurend op de hoogte houdend van de voortgang van het proces. De verkoper zal zich naar beste vermogen inspannen om eventuele geschillen in onderling overleg op te lossen. Indien een minnelijke oplossing niet wordt bereikt, is uitsluitend de rechtbank in Ljubljana bevoegd voor de behandeling van alle geschillen tussen de verkoper en de gebruiker (koper). De verkoper en de gebruiker (koper), als partijen in de elektronische handel, erkennen wederzijds de geldigheid van elektronische berichten bij de rechtbank.
Voor deze algemene voorwaarden en voor alle geschillen tussen de Beheerder, Verkoper en gebruiker (koper) is het Sloveense materiële en procesrecht, van toepassing, waarbij de regels van het internationaal privaatrecht die verwijzen naar het toepasselijke recht van een ander land, niet worden toegepast.
Voor alle relaties en voor rechten en verplichtingen die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, zijn naar analogie de bepalingen van het Verbintenissenrecht, de Wet elektronische handel op de markt, de Wet bescherming persoonsgegevens en de Wet consumentenbescherming van toepassing.
14. Disclaimer
De informatie over producten en andere adviezen op deze website zijn geen vervanging voor passende medische hulp bij gezondheidsproblemen en zijn niet erkend door artsen voor het voorkomen van ziekten. De producten en de beweringen over afzonderlijke producten via deze website zijn niet beoordeeld door overheidsinstanties en zijn niet bedoeld om ziekten te diagnosticeren, behandelen of voorkomen. De informatie is uitsluitend bedoeld ter algemene kennisname en is niet bedoeld als vervanging van het advies van uw arts of andere zorgverlener. Als u medicijnen of andere voedingssupplementen gebruikt, of als u vermoedt dat u gezondheidsproblemen heeft, raadpleeg dan vooraf uw arts of apotheker voordat u onze producten gebruikt. Vraag uw arts of apotheker naar het gebruik, de risico’s en de mogelijke bijwerkingen. Gebruik wordt afgeraden voor zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven, kinderen en mensen met gezondheidsproblemen. Raadpleeg in alle gevallen vóór gebruik uw arts of apotheker.
De vermeldingen bij afzonderlijke superfoods en voedingssupplementen zijn uitsluitend informatief van aard en zijn niet bevestigd door de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid (EFSA).
Alle online-inhoud, zowel op de website als gebruikt voor online reclame, is opgesteld door de beheerder en hiervoor is de verkoper niet verantwoordelijk.
15. Wijzigingen van de algemene voorwaarden
De verkoper kan, in het geval van wijzigingen in de regelgeving die betrekking hebben op het functioneren van webwinkels, gegevensbescherming en andere gebieden die verband houden met de activiteiten van de webwinkel van de beheerder, alsook bij wijzigingen in het eigen bedrijfsbeleid, deze algemene voorwaarden wijzigen en/of aanvullen. De gebruikers zullen hierover telkens op passende wijze worden geïnformeerd, in het bijzonder via een mededeling op de website www.futunatura.nl. De wijzigingen en/of aanvullingen van de algemene voorwaarden treden in werking en zijn van toepassing na afloop van een termijn van acht dagen na publicatie van de wijzigingen en/of aanvullingen. Indien een wijziging en/of aanvulling van de algemene voorwaarden noodzakelijk is ter aanpassing aan de regelgeving, kunnen deze wijzigingen en/of aanvullingen bij uitzondering binnen een kortere termijn in werking treden en van toepassing zijn.
Een gebruiker die niet akkoord gaat met de wijzigingen en/of aanvullingen van deze algemene voorwaarden, moet binnen acht dagen na publicatie van de kennisgeving over de wijziging en/of aanvulling van de algemene voorwaarden zijn registratie annuleren. Doet hij dit niet binnen deze termijn, dan wordt onweerlegbaar aangenomen dat de gebruiker de wijzigingen en/of aanvullingen van de algemene voorwaarden aanvaardt. De annulering van de registratie gebeurt door middel van een schriftelijke verklaring die per e-mail wordt gestuurd naar: [email protected].
16. Tegoed
VOORWAARDEN VOOR HET GEBRUIK: Om het tegoed te gebruiken, is het vereist dat u bij uw volgende aankoop geregistreerd bent. Het tegoed kan alleen bij de volgende aankoop en slechts één keer worden verzilverd. Het tegoed is niet omwisselbaar voor contant geld of enige andere vorm van geld. Het tegoed kan uitsluitend worden gebruikt als creditnota bij de volgende aankoop.
Het uiteindelijke bedrag van het tegoed wordt berekend aan de kassa en bedraagt 3% van de productprijs exclusief btw. Het bij het product vermelde tegoed is berekend op basis van de verkoopprijs voor 1 stuk van het product.
17. Kortingsbonnen en kortingscodes
De verkoper publiceert af en toe een kortingscode die de koper kan gebruiken bij het plaatsen van een bestelling. Met de kortingscode krijgt de koper een extra korting op de gehele aankoop of op specifieke producten. Per bestelling kan slechts één kortingscode worden gebruikt. Kortingen kunnen niet worden gecombineerd.
18. Buitengerechtelijke geschillenbeslechting voor consumenten
In overeenstemming met de wettelijke bepalingen erkent Be Healthy Group d.o.o. geen enkele instantie voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting als bevoegd voor het beslechten van een consumentengeschil dat de consument zou kunnen starten overeenkomstig de Wet op de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen.
Be Healthy Group d.o.o., dat als aanbieder van goederen en diensten een webwinkel aanbiedt binnen het grondgebied van de Republiek Slovenië, publiceert op haar website een elektronische link naar het platform voor online beslechting van consumentengeschillen (ODR-platform). Het platform is voor consumenten hier beschikbaar.
De genoemde regeling vloeit voort uit de Wet inzake buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen, Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 betreffende onlinebeslechting van consumentengeschillen en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2016/2004 en Richtlijn 2009/22/EG (verordening ODR consumenten).
19. Conformiteit van de goederen
De verkoper levert aan de consument goederen die voldoen aan de eisen van artikel 72, 73 en 74 van de Wet op de bescherming van de consumenten (Sloveense consumentenwet ZVPot-1), indien van toepassing, en is aansprakelijk voor de gebreken die de goederen hadden ten tijde van de levering.
De verkoper is aansprakelijk voor elk gebrek aan de goederen dat aanwezig was op het moment van levering en dat zich binnen twee jaar na de levering van de goederen manifesteert. Er wordt aangenomen dat het gebrek al bestond op het moment van levering als het binnen één jaar na de levering aan het licht komt, tenzij de verkoper het tegendeel bewijst of deze veronderstelling niet verenigbaar is met de aard van het product (bijvoorbeeld voedsel met een korte houdbaarheid) of met de aard van het gebrek.
Het product is conform de koopovereenkomst, met name wanneer:
- het overeenkomt met de beschrijving, soort, hoeveelheid en kwaliteit en beschikt over de functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere eigenschappen zoals vereist in de koopovereenkomst,
- het geschikt is voor het specifieke doel waarvoor de consument het nodig heeft en waarvan de consument de verkoper uiterlijk bij het sluiten van de koopovereenkomst op de hoogte heeft gebracht, en de verkoper hiermee heeft ingestemd,
- het wordt geleverd met alle toebehoren en instructies, inclusief installatie-instructies, zoals bepaald in de koopovereenkomst, en
- het is bijgewerkt zoals bepaald in de koopovereenkomst.
Naast het voldoen aan de bovenstaande eisen moet het product ook:
- geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor goederen van dezelfde soort gewoonlijk worden gebruikt, waarbij, indien van toepassing, rekening moet worden gehouden met andere voorschriften, technische normen of, bij het ontbreken van dergelijke technische normen, met de gedragsregels die gelden voor de betreffende sector,
- van een kwaliteit zijn en overeenkomen met het monster of model dat de verkoper aan de consument ter beschikking heeft gesteld vóór het sluiten van de koopovereenkomst, indien van toepassing,
- geleverd worden met de toebehoren, inclusief verpakking, installatie-instructies of andere instructies waarvan de consument redelijkerwijs mag verwachten dat hij deze ontvangt, indien van toepassing, en
- de hoeveelheid, kenmerken en andere eigenschappen bezitten, waaronder duurzaamheid, functionaliteit, compatibiliteit en veiligheid, zoals gebruikelijk is voor goederen van dezelfde soort, en waarvan de consument redelijkerwijs mag verwachten dat deze aanwezig zijn, gezien de aard van het product en rekening houdend met alle openbare verklaringen gedaan bij reclame of etikettering door of namens de verkoper of andere personen in de voorgaande schakels van de contractuele keten, inclusief de fabrikant.
20. Garantie
Garantie is iedere verplichting die de verkoper of fabrikant jegens de consument aangaat, naast de wettelijke verplichtingen van de verkoper op grond van de verplichte conformiteitsgarantie van de goederen, waarbij hij zich verbindt om het product kosteloos te repareren of te vervangen, geheel of gedeeltelijk het aankoopbedrag terug te geven, indien het product niet voldoet aan de specificaties of niet de eigenschappen bezit die vermeld staan in het garantiebewijs of in de relevante reclame-uiting die beschikbaar was bij het sluiten van de overeenkomst of daarvoor.
Volgens de Wet consumentenbescherming (Sloveense consumentenwet ZVPot-1) is de garantie vrijwillig (marktgarantie), indien dit nodig is.
De algemene voorwaarden zijn door de Verkoper aangenomen in Kranj, op 15 februari 2016 en bijgewerkt in Šenčur, op 8. augustus 2025.
Wij wensen u veel plezierige en voordelige aankopen in onze webwinkel!